Τα δικαιώματα του πολίτη στη Δημόσια Διοίκηση

Συζητήσεις Γενικού περιεχομένου
Απάντηση
Στέλιος Ε. Παππάς
Συγγραφέας
Δημοσιεύσεις: 12129
Εγγραφή: Παρ Σεπ 11, 2009 10:16 am
Τοποθεσία: Παππάδος Γέρας

Τα δικαιώματα του πολίτη στη Δημόσια Διοίκηση

Δημοσίευση από Στέλιος Ε. Παππάς »

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ, ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ

Πρόγραμμα Πολιτεία

ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ


Το πρόγραμμα ‘‘ΠΟΛΙΤΕΙΑ’’ είναι η εξειδίκευση μιας ολοκληρωμένης πολιτικής για τη μεταρρύθμιση στη Δημόσια Διοίκηση σε επιχειρησιακά προγράμματα κατά Υπουργείο και Περιφέρεια.
Η πολιτική αυτή έχει στο κέντρο της τον πολίτη. Εκφράζεται από την αρχή ότι οι Δημόσιες υπηρεσίες υπάρχουν κυρίως για να εξυπηρετούν τους πολίτες. Βασική προϋπόθεση για να συμβεί αυτό είναι οι πολίτες να γνωρίζουν και να διεκδικούν τα δικαιώματά τους από τη Δημόσια Διοίκηση. Τα δικαιώματα των πολιτών, που συνιστούν νομικά κατοχυρωμένες υποχρεώσεις των Δημοσίων Υπηρεσιών περιγράφονται συνοπτικά στη συνέχεια:


ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΔΙΚΑΙΟΥΝΤΑΙ ΝΑ ΖΗΤΟΥΝ ΚΑΙ
ΟΙ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΠΟΧΡΕΟΥΝΤΑΙ ΝΑ ΤΗΡΟΥΝ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ:

Να απαντούν οπωσδήποτε σε όλες τις αιτήσεις εμπρόθεσμα. Σε περίπτωση υπέρβασης των προθεσμιών, ο πολίτης δικαιούται αποζημίωσης, κατόπιν αίτησής του.
• Να διεκπεραιώνουν τις υποθέσεις μέσα σε εξήντα (60) ημέρες το αργότερο, πλην ειδικών εξαιρέσεων.
• Να χορηγούν πιστοποιητικά και βεβαιώσεις αμέσως ή το αργότερο σε δέκα (10) ημέρες.
• Να διευκολύνουν την πρόσβαση στα αρχεία της Διοίκησης, εκτός από τις περιπτώσεις απορρήτων και ιδιωτικής ζωής τρίτων.
• Να καλούν τον ενδιαφερόμενο σε προηγούμενη ακρόαση, πριν από την επιβολή δυσμενούς μέτρου, εκτός από τις περιπτώσεις κινδύνου ή επιτακτικού δημοσίου συμφέροντος.
• Να διαθέτουν έντυπα αιτήσεων, υπεύθυνες δηλώσεις, χαρτόσημα.
• Να επικυρώνουν φωτοαντίγραφα δημοσίων εγγράφων από το πρωτότυπο ή από ακριβές αντίγραφο.
• Να θεωρούν το γνήσιο της υπογραφής.
• Να διευκολύνουν στη συμπλήρωση αιτήσεων.
• Να δίνουν πληροφορίες όλες τις εργάσιμες ώρες, ακόμα και αν έχουν καθιερώσει ώρες υποδοχής κοινού.
• Να εξυπηρετούν τους πολίτες είτε με αριθμό προτεραιότητας, είτε με σύστημα εξυπηρέτησης από πολλαπλές θέσεις εργασίας.
• Να εξυπηρετούν κατά προτεραιότητα τα άτομα με ειδικές ανάγκες και να φροντίζουν για την προσβασιμότητά τους στις υπηρεσίες.
• Να πρωτοκολλούν όλες τις αιτήσεις και να δίνουν αριθμό πρωτοκόλλου.
• Να δέχονται αιτήσεις πολιτών που αποστέλλονται με Fax, εφόσον αναφέρονται τα στοιχεία αποστολέα.
• Να αρκούνται στο Δελτίο Ταυτότητας ή στο Διαβατήριο, για την απόδειξη των στοιχείων που αναγράφονται σ’ αυτά.

ΕΛΑΤΕ ΝΑ ΝΙΚΗΣΟΥΜΕ ΜΑΖΙ ΤΗ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ

Μην πηγαίνετε, Τηλεφωνήστε !

Στο ‘‘1564’’ θα σας απαντήσουν σε οποιαδήποτε ερώτηση
για την εξυπηρέτησή σας από δημόσια Υπηρεσία.

Μην περιμένετε, Ζητήστε !

Με ένα τηλέφωνο στο ‘‘1502’’ παίρνετε ένα από τα 50 πιστοποιητικά που ίσως χρειάζεστε, στο σπίτι σας.

Σας χρειάζεται μόνο
η ταυτότητα !

Αν σας ζητήσουν πιστοποιητικό για στοιχεία
που προκύπτουν από την ταυτότητά σας, αυτό δεν χρειάζεται.
Το ίδιο ισχύει και για το διαβατήριο.

Για τη θεώρηση δεν υπάρχει
μόνο η Αστυνομία !

Όλες οι δημόσιες υπηρεσίες είναι
υποχρεωμένες να θεωρούν το γνήσιο της υπογραφής και
να επικυρώνουν φωτοαντίγραφα με την επίδειξη του πρωτοτύπου.

Τα πιστοποιητικά είναι
για όλες τις χρήσεις !

Τα πιστοποιητικά που πήρατε μπορούν
να χρησιμοποιηθούν οπουδήποτε και δεν πρέπει
να αναγράφουν ότι καλύπτουν
μόνο συγκεκριμένες χρήσεις και υπηρεσίες.

Σχετικές πληροφορίες υπάρχουν στο
‘‘Οδηγό του Πολίτη’’ του ΥΠΕΣΔΔΑ,
στη σελίδα μας του Internet http://www.ypes.gr
Βρείτε όποια πληροφορία ή
διαδικασία σάς ενδιαφέρει!


Και αν κάτι δεν πάει καλά …
Υπάρχει ο ‘‘ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ’’ (τηλ. 210 7289 600)
ή η Διεύθυνση Σχέσεων Κράτους Πολίτη (τηλ. 210 3393 102)
και πάλι το ‘‘1564’’
Στέλιος Ε. Παππάς
Απάντηση