Δ/Ξ CIHAN.7

Συζητήσεις σχετικές με το περιβάλλον και την ανακύκλωση.
Απάντηση
Δ. ΠΑΠΑΧΡΥΣΟΣ
Επισκέπτης
Δημοσιεύσεις: 2
Εγγραφή: Κυρ Απρ 11, 2010 4:41 pm

Δ/Ξ CIHAN.7

Δημοσίευση από Δ. ΠΑΠΑΧΡΥΣΟΣ »

Οι εξελίξεις δικαιώνουν το Σύλλογο Μικρασιατών Σκάλας Λουτρών
"ΤΟ ΔΕΛΦΙΝΙ" ο οποίος από κοινού με τον ΠΑΓΓΕΡΑΓΩΤΙΚΟ κατήγγειλαν τις παράνομες μεθοδεύσεις για την διάλυση του πλοίου μέσα στον κόλπο της Γέρας!!!

Δημοσίευμα εφημερίδας "ΕΜΠΡΟΣ" 16-4-2010

ΕΥΘΥΝΕΣ και ΑΔΙΕΞΟΔΟ με το τουρκικό ναυάγιο

«Ωρολογιακή βόμβα» μοιάζει ν’ αποτελεί για την περιοχή της Σκάλας Λουτρών το τουρκικό δεξαμενόπλοιο, που εδώ και τρεις μήνες περίπου βγήκε στο καρνάγιο της περιοχής χωρίς κανείς να ξέρει αν και πότε θ’ απομακρυνθεί. Οι αποκαλύψεις που διαδέχονται η μια την άλλη, αποδεικνύουν ένα απίστευτο παρασκήνιο πίσω από το συγκεκριμένο τουρκικό ναυάγιο, το οποίο εδώ και 16 χρόνια «σαπίζει» στην είσοδο του κόλπου της Γέρας. Παρασκήνιο που η διερεύνησή του φέρνει προ των ευθυνών τους αρμοδίους και ιδιαίτερα το λιμεναρχείο Μυτιλήνης. Που όμως δείχνει να μην μπορεί να λύσει το «γρίφο» της απομάκρυνσης και ασφαλούς διάλυσης του πλοίου, γρίφο που το ίδιο προκάλεσε, αποδεχόμενο - ή ανεχόμενο στην καλύτερη περίπτωση - την έξοδο από τη θάλασσα ενός καραβιού και την τοποθέτησή του σε ένα καρνάγιο που παραδοσιακά δικαιούται να επισκευάζει ξύλινες βάρκες, αν και νόμιμη άδεια δε διαθέτει ούτε γι’ αυτό!

Στους τεράστιους κινδύνους που δημιουργεί η παραμονή του τουρκικού δεξαμενόπλοιου «Cihan 7» («Σιχάν 7») στο καρνάγιο της Σκάλας Λουτρών αναφέρεται αυτοψία που έγινε στις αρχές Μαρτίου από γνωμοδοτική επιτροπή που συστάθηκε, αποτελούμενη από εκπροσώπους του λιμεναρχείου, της Διεύθυνσης ΠΕΧΩ της Περιφέρειας, του Γραφείου Περιβάλλοντος του δήμου Μυτιλήνης, της Διεύθυνσης Πολεοδομίας και Περιβάλλοντος της νομαρχίας και του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, μετά από σχετικό αίτημα του δημοτικού διαμερίσματος Λουτρών. Όπως φαίνεται από τις διαπιστώσεις των ειδικών, κάθε μέρα που περνάει το πλοίο «απειλεί» όλο και περισσότερο την περιοχή.
«Το παραπάνω πλοίο, λόγω της πολυετούς επικάθισής του και παραμονής του στα αβαθή της περιοχής, έχει διαβρωθεί, με αποτέλεσμα τα ύφαλά του να βρίσκονται σε κατάσταση αλλοίωσης-αποσύνθεσης και οι σκουριές (χλαπάτσες), οι οποίες σε σύντομο χρονικό διάστημα θ’ αρχίσουν ν’ αποκολλούνται, υπάρχει πιθανότατα κίνδυνος να παρασυρθούν ακόμη και στη θάλασσα», αναφέρει η αυτοψία. Η οποία καταλήγει αναφέροντας, μεταξύ άλλων, πως «το πλοίο απειλεί να προσβάλει το περιβάλλον και θα πρέπει με οποιονδήποτε τρόπο και σε σύντομο χρονικό διάστημα να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες, προκειμένου να εξουδετερωθεί και ν’ αποτραπεί/εξαλειφθεί κάθε κίνδυνος ρύπανσης της περιοχής».
Επίσης…
Το Τμήμα Περιβάλλοντος της νομαρχίας αναφέρει σε σχετικό έγγραφο για το θέμα ότι «στο χώρο του καρνάγιου επί αιγιαλού και παραλίας έχει ανελκυσθεί το κουφάρι του δεξαμενόπλοιου, το οποίο έχει ήδη πάρει σχετική κλίση, με συνέπεια να υπάρχει σοβαρός κίνδυνος ατυχήματος. Το παραπάνω πλοίο, λόγω της πολυετούς παραμονής του στο βυθό της θάλασσας, έχει διαβρωθεί, με αποτέλεσμα το κάτω μέρος του να βρίσκεται σε κατάσταση αποσύνθεσης και να δημιουργεί ρύπανση της παραλίας με σκουριές, οι οποίες υπάρχει κίνδυνος ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες να παρασυρθούν και στη θάλασσα…».
Τέλος, ας σημειωθεί η άποψη του διπλωματούχου ναυπηγού μηχανολόγου - μηχανικού Ευάγγελου Φρυδάκη, ο οποίος και ως μέλος της Επιτροπής Ναυαγίων στη Λέσβο, σε έκθεσή του αναφέρει μεταξύ άλλων: «Διαπίστωσα ότι το σκάφος λόγω μεγέθους δεν μπορεί να παραμείνει για μεγάλο χρονικό διάστημα επάνω στα βάζα ανέλκυσης και ήδη έχει πάρει κλίση λόγω των ανέμων προηγούμενων ημερών. Διαπίστωσα ότι όλα τα ύφαλα έχουν μεγάλης έκτασης διάβρωση και ήδη έχουν αρχίσει ν’ αποκολλούνται μεγάλα τμήματα σκουριάς.»

Παρέμβαση στο ζήτημα που έχει δημιουργηθεί με το τουρκικό ναυάγιο έκανε χθες, μιλώντας στο «Ε», η επίκουρη καθηγήτρια του Τμήματος Επιστήμης της Θάλασσας του Πανεπιστημίου Αιγαίου κ. Μαρία Καραντανέλλη. «Υπάρχει λύση και μπορούμε να βοηθήσουμε οι αρμόδιοι φορείς. Γιατί δεν απευθύνεται σε μας η Πολιτεία;», αναρωτιέται η κ. Καραντανέλλη.
Η ίδια αναφέρει ότι το λιμεναρχείο έχει απευθυνθεί στο Τμήμα Επιστήμης της Θάλασσας και έχει ζητήσει τη γνώμη τους για το θέμα, πέρα απ’ αυτό όμως, για να μπορέσει να βοηθήσει, απαιτούνται μελέτες οι οποίες πρέπει να χρηματοδοτηθούν από τους αρμοδίους για να γίνουν. «Μπορεί να γίνει μελέτη που θα “δείξει” με ακρίβεια το πρόβλημα και θα προτείνει λύσεις. Πρέπει ν’ αναθέσουν στους αρμόδιους φορείς, που είναι το Τμήμα Επιστήμης της Θάλασσας που βρίσκεται στη Μυτιλήνη και το Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών, να ασχοληθούν με αυτό. Είναι δυνατόν να υπάρχει στο νησί τμήμα Επιστήμης της Θάλασσας και να μην εμπλέκεται σε αυτή την ιστορία;»
Η κ. Καραντανέλλη προτείνει, μάλιστα, να γίνει μια δημόσια συζήτηση με όλους τους αρμόδιους φορείς, λιμεναρχείο, δήμο Μυτιλήνης, Περιφέρεια, νομαρχία και το Σύλλογο «Δελφίνι», ώστε να παρθούν μέτρα και να συμφωνηθούν λύσεις. «Το κόστος μιας μελέτης που θα πρέπει να γίνει, είναι σίγουρα πολύ μικρότερο από τη ζημιά που συντελείται στην περιοχή όσο το πλοίο παραμένει εκεί», κατέληξε η επιστήμονας.

ΕΠΩΝΥΜΩΣ
Να φύγει - να αποδοθούν ευθύνες
Το ναυάγιο τού «Cihan 7» («Σιχάν 7») στη Σκάλα Λουτρών αναντίρρητα αποτελεί μια ανοικτή πληγή για τη μικρή κοινωνία του οικισμού αυτού του δήμου Μυτιλήνης.
Ενός οικισμού που σε λίγα χρόνια μετατράπηκε σε προορισμό για τον κάτοικο και για τον επισκέπτη του νησιού. Και το καρνάγιο του οικισμού αυτού αποτελούσε, αν θέλετε, στοιχείο που αναδείκνυε την ταυτότητα του οικισμού. Και που, αν θέλετε, κανείς δεν ασχολιόταν με το αν νόμιμα ή μη λειτουργούσε ετούτο το εργαστήρι της τέχνης του καραβομαραγκού…
Μέχρι τα περασμένα Φώτα. Που στο καρνάγιο, δίπλα στα παραδοσιακά σκαριά που επισκευάζονταν εκεί, σύρθηκε το «Cihan 7». Το φάντασμα που πλανιόταν έξω από τη Σκάλα, μετακόμισε μέσα στον οικισμό, δίπλα από τα σπίτια και τις ταβέρνες. Κι είναι ένα άγριο φάντασμα που απειλεί τους κατοίκους, αλλά και την προκοπή που έφτιαξαν σε ετούτη τη γωνιά της γης, που πετάχτηκαν οι περισσότεροι θύματα της Μικρασιατικής Καταστροφής. Ένα το κρατούμενο, λοιπόν. Το «Cihan 7» πρέπει, τηρουμένων των νόμων (ποιος, αλήθεια, αναλαμβάνει τυχόν ευθύνες από ένα ατύχημα, ανεχόμενος την… «ελαστική» εφαρμογή των νόμων στην περίπτωση του τουρκικού ναυαγίου;), πρέπει ξαναλέω, να εξαφανιστεί από τη Σκάλα Λουτρών. Κι ένας μόνο τρόπος υπάρχει για να γίνει αυτό. Να τηρηθεί η νομοθεσία και να αποδοθούν ευθύνες.
Η απόδοση ευθυνών θα οδηγήσει και στην εξαφάνιση του ναυαγίου, και της απειλής του. Ποιος επέτρεψε το ναυάγιο να μεταφερθεί στο λιμάνι του Αγίου Γεωργίου της Σκάλας; Αυτό προέβλεπε η διαδικασία ανέλκυσης και μεταφοράς του στο διαλυτήριο του Αλή Αγά; Ποιος επέτρεψε αμέσως μετά τα Φώτα το ναυάγιο να ανελκυσθεί στα βάζα του καρνάγιου; Ποιος έχει την ευθύνη της διαχείρισης του συγκεκριμένου ναυαγίου;
Η απάντηση είναι μια και μοναδική. Η λιμενική αρχή Μυτιλήνης έχει την ευθύνη για τα πολύ σοβαρά λάθη που υπήρξαν και που είχαν ως αποτέλεσμα τη δημιουργία του σημερινού αδιεξόδου.
Ας σπεύσει, λοιπόν, το Λιμενικό Σώμα και τα προϊστάμενά του υπουργεία Προστασίας του Πολίτη και Οικονομικής Ανάπτυξης. Ακόμα και το αρμόδιο υπουργείο περιβάλλοντος.
Ας σπεύσουν κι ας χρηματοδοτήσουν αρχικά την απαραίτητη μελέτη διαχείρισης του ναυαγίου και απομάκρυνσης του. Ας κάνουν κάτι εκτός από το να ανέχονται την καρκινική αυτή κατάσταση που επικρατεί σήμερα στη Σκάλα Λουτρών.
Αλλά κι ας αποδώσουν ευθύνες. Επιτέλους…. Ένα ολόκληρο καράβι βγήκε στη στεριά! Δε φταίει κανείς άλλος, εκτός από εμάς που ανεχόμαστε κάποιους να κάνουν τη δουλειά τους (στην καλύτερη των περιπτώσεων)… πρόχειρα;
Στρατής Μπαλάσκας
Απάντηση