Συμπαραστάτης του Δημότη & της Επιχείρησης

Θέματα σχετικά με την διοικητική μεταρρύθμιση
Απάντηση
Στέλιος Ε. Παππάς
Συγγραφέας
Δημοσιεύσεις: 12130
Εγγραφή: Παρ Σεπ 11, 2009 10:16 am
Τοποθεσία: Παππάδος Γέρας

Συμπαραστάτης του Δημότη & της Επιχείρησης

Δημοσίευση από Στέλιος Ε. Παππάς »

Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΛΕΣΒΟΥ

Α] Αφού έλαβε υπόψη του το άρθρο 77 του Ν.3852/10
Β] Την αριθ. 48/8-2-2011 απόφαση του Δημοτικού. Συμβουλίου

Προκηρύσσει διαγωνισμό για την επιλογή
Συμπαραστάτη του Δημότη & της Επιχείρησης

Ως συμπαραστάτης του δημότη και της επιχείρησης επιλέγεται
πρόσωπο εγνωσμένου κύρους και εμπειρίας .

Αναλυτικά η προκήρυξη

http://www.mytilene.gr/index.php/lang-e ... ws/687--a-
Στέλιος Ε. Παππάς
Στέλιος Ε. Παππάς
Συγγραφέας
Δημοσιεύσεις: 12130
Εγγραφή: Παρ Σεπ 11, 2009 10:16 am
Τοποθεσία: Παππάδος Γέρας

Re: Συμπαραστάτης του Δημότη & της Επιχείρησης

Δημοσίευση από Στέλιος Ε. Παππάς »

Δεν μπορούμε ή δε θέλουμε;
Του Γιάννη Καλλοντζή

     Στη φετινή ετήσια έκθεση του Συνηγόρου του Πολίτη αναφέρεται ότι η τοπική αυτοδιοίκηση έρχεται πρώτη με ποσοστό 17,62 σε προβλήματα κακοδιοίκησης. Άρα υπάρχει σοβαρό πρόβλημα , υπάρχει επιτακτική αναγκαιότητα λειτουργίας ενός τέτοιου θεσμού και σε επίπεδο τοπικής αυτοδιοίκησης.
      Αυτό που στατιστικά διαπιστώνει ο Συνήγορος του Πολίτη , και όχι πρώτη φορά, έρχεται ο Νομοθέτης και επιχειρεί να το διορθώσει με τη δημιουργία ενός αντιστοίχου θεσμού σε επίπεδο τοπικής αυτοδιοίκησης, το Συμπαραστάτη του Δημότη –Πολίτη και της Επιχείρησης. Όμως δεν αρκεί η επιθυμία του Νομοθέτη , ισχύει και εδώ το «από νόμους δεν πάσχουμε ,στην εφαρμογής τους είναι το πρόβλημα» ,όπου με διάφορους τρόπους και προσχήματα ακυρώνονται οι προθέσεις του Νομοθέτη .
      Πριν καν ξεκινήσει, φαίνεται ο θεσμός να οδηγείται σε ναυάγιο. Οδηγείται στο να μείνει «στα χαρτιά», αδικώντας του πολίτες, οι οποίοι θα μπορούσαν να προστρέχουν σε αυτόν για τα εκατοντάδες προβλήματα κακοδιοίκησης της τοπικής αυτοδιοίκησης και να αναζητούν το δίκιο τους, μέσα από έναν νομοθετικά κατοχυρωμένο θεσμό.
     Η αδυναμία να εκλεγούν Συμπαραστάτες σε όλη την επικράτεια ασφαλώς και δεν οφείλεται στην έλλειψη ικανών ατόμων, αλλά στην αδυναμία του πολιτικού μας συστήματος να διαβουλευτεί με βάση το συμφέρον των πολιτών και όχι την πελατειακή εξυπηρέτηση .
     Τι είναι εκείνο που εμποδίζει την ανάπτυξη του θεσμού ;
     Είναι καταρχάς η έλλειψη κατανόησης της σημαντικότητας του θεσμού. Είναι η έλλειψη κουλτούρας για τη σημαντικότητα των διαδικασιών εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών που σε αλλά κράτη αποτελούν ισχυρό μηχανισμό υποβοήθησης του πολίτη. Που δεν θα αναγκάζεται με το πρώτο, να τρέχει στην χρονοβόρα και δαπανηρή δικαιοσύνη. Επιλέγεται η αδρανοποίηση του θεσμού από τη στήριξή του .
     Είναι κατά δεύτερον ο φόβος που κατέχει τους εκλεγμένους για μια ανεξάρτητη αρχή που θα παρακολουθεί το έργο της Διοίκησης του Δήμου –της Περιφέρειας και των υπηρεσιών των και θα έχει λόγο επ΄ αυτού. Όταν θα μπορεί να δημοσιοποιεί της στρεβλές πρακτικές, να α     ντιστέκεται στη γάγγραινα του πολιτικού μας συστήματος που λέγεται πελατειακές σχέσεις; Δεν τον θέλουν τον Συμπαραστάτη, γιατί δεν είναι διατεθειμένοι να εκχωρήσουν αρμοδιότητες σε τρίτους. Τι και αν αυτό αδικεί τους δημότες. Είναι τρίτον η παθογένεια του πολιτικού μας συστήματος που θέλει να προωθεί σε καίριες θέσεις ανθρώπους «δικούς μας», φίλα προσκείμενους σε κόμματα και παρατάξεις . Το πολιτικό σύστημα δεν έχει μάθει να συνεργάζεται μακριά και έξω από κομματικές και παραταξιακές σκοπιμότητες. Το δεν συμφωνούν σε ένα κοινά αποδεκτό πρόσωπο, είναι πρόφαση. Δεν είναι δυνατόν σε κάθε Δήμο ή Περιφέρεια να μην υπάρχουν άτομα αξιόλογα ,κοινά αποδεκτά, για να καλύψουν τη θέση αυτή. Η επίκληση της αδυναμίας εξεύρεσης του άριστου , είναι προφάσεις εν αμαρτία.
      Σε καμία περίπτωση όμως για χάρη της διευκόλυνσης στη λήψη απόφασης δεν θα πρέπει να αλλάξει ο νόμος και να απαιτείται απλή πλειοψηφία για την εκλογή του Συμπαραστάτη. Σε αυτή την περίπτωση δεν θα έχουμε παρά έναν ακόμα υπάλληλο της Δημαρχίας, τον οποίον θα μπορεί να εκδιώκει η πλειοψηφία της Δημοτικής αρχής όταν αυτός ασκεί πραγματικό έλεγχο στην Διοίκηση και των υπηρεσιών της , όταν γίνεται ενοχλητικός και δυσάρεστος .
—————————–
To άρθρο μάς εστάλη με e-mail από τον κ. Γιάννη Καλλοντζή.
http://lesvosnews.net/2011/05/29/3-66/#more-17256
Αρχική δημοσίευση: ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΣΒΟΥ
Στέλιος Ε. Παππάς
Στέλιος Ε. Παππάς
Συγγραφέας
Δημοσιεύσεις: 12130
Εγγραφή: Παρ Σεπ 11, 2009 10:16 am
Τοποθεσία: Παππάδος Γέρας

Re: Νέα ευκαιρία για… Συμπαραστάτη

Δημοσίευση από Στέλιος Ε. Παππάς »

Γράφει: Μαρίνα Πολλάτου
ΕΜΠΡΟΣ 10/06/2011

Χωρίς εκπτώσεις στο «πνεύμα» του νομοθέτη, που απαιτεί ο Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης
να τυγχάνει της αποδοχής της συντριπτικής πλειοψηφίας ενός δημοτικού συμβουλίου,
το Υπουργείο Εσωτερικών με εγκύκλιό του δίνει μια νέα ευκαιρία στο θεσμό,
ώστε όπου δεν κατέστη δυνατόν, να εκλεγεί τέτοιο πρόσωπο.

     Στα καθ’ ημάς, τόσο στο Δήμο Λέσβου,
όσο και στην Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου, παρά το μεγάλο αριθμό υποψηφίων
που είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον, δεν επιτεύχθηκε εκλογή.
Τώρα με την εγκύκλιο, ανοίγει ο δρόμος να επαναληφθεί η διαδικασία,
και περισσότερες της μίας φορές, μέχρι να αναδειχθεί Συμπαραστάτης.

http://www.emprosnet.gr/Current/?Entity ... 29bfd8d003
Στέλιος Ε. Παππάς
Στέλιος Ε. Παππάς
Συγγραφέας
Δημοσιεύσεις: 12130
Εγγραφή: Παρ Σεπ 11, 2009 10:16 am
Τοποθεσία: Παππάδος Γέρας

Re:ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ»: ΕΠΙΑΣΕ ΠΑΤΟ Ο «ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΤΗΣ»

Δημοσίευση από Στέλιος Ε. Παππάς »

      Σε πλήρη αποτυχία οδεύει ένας από τους πολυδιαφημισμένους θεσμούς του «Καλλικράτη» που είχε στόχο αφενός να δημιουργήσει συναίνεση στα νέα δημοτικά και περιφερειακά συμβούλια (απαιτούνται τα 2/3 των ψήφων για την εκλογή του) και αφετέρου, κυρίως, να επιλύει προβλήματα κακοδιοίκησης στις σχέσεις πολίτη-επιχείρησης με τις υπηρεσίες των δήμων και των περιφερειών.
     Πρόκειται για το «Συμπαραστάτη του δημότη (πολίτη) και της επιχείρησης» που σύμφωνα με τον Ν 3852/2010 «δέχεται καταγγελίες άμεσα θιγόμενων πολιτών και επιχειρήσεων για κακοδιοίκηση των υπηρεσιών του δήμου (περιφέρειας), των νομικών του (της) προσώπων και των επιχειρήσεών του (της) και διαμεσολαβεί προκειμένου να επιλυθούν τα σχετικά προβλήματα, ενώ είναι υποχρεωμένος να απαντά εγγράφως ή ηλεκτρονικά εντός τριάντα (30) ημερών στους ενδιαφερόμενους».
     Μόλις ένας στους εφτά δήμους
     Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει στη διάθεση της η aftodioikisi.gr μέχρι στιγμής, 5,5 μήνες μετά την έναρξη εφαρμογής του «Καλλικράτη» μόλις 4 από τις 13 περιφέρειες (ποσοστό 30,7%) έχουν καταφέρει να εκλέξουν «Συμπαραστάτη του πολίτη και της επιχείρησης», ενώ στους δήμους η κατάσταση είναι ακόμη χειρότερη: Από τους 172 «καλλικρατικούς» δήμους με πληθυσμό άνω των 20.000 κατοίκων (αυτό είναι το όριο που θέτει ο Ν 3852/10 για τη λειτουργία του θεσμού) σε μόλις 25 (ποσοστό 14,5% ή σε μόλις έναν στους εφτά) έχει εκλεγεί «Συμπαραστάτης του δημότη και της επιχείρησης».
     Το «Βατερλώ του Συμπαραστάτη» οδήγησε το υπουργείο Εσωτερικών πριν σχεδόν μία εβδομάδα να κάνει πιο ελαστική τη διαδικασία της εκλογής του. Υπενθυμίζεται ότι με ρυθμιση στο Ν 3966/11 η προθεσμία της 28ης Φεβρουαρίου 2011 για την εκλογή Συμπαραστάτη παύει να ισχύει και δεν τίθεται νέα.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι, όπως προβλέπουν έμπειροι αυτοδιοικητικοί, σε πλείστες όσες περιφέρειες και δήμους ο θεσμός δεν θα λειτουργήσει μέχρι τις επόμενες εκλογές τον Ιούνιο του 2014. Για μετά, βλέπουμε....

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ (4 ΑΠΟ 13)

1) Αττικής 2) Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης 3) Στερεάς Ελλάδας 4) Ηπείρου


ΔΗΜΟΙ (25 ΑΠΟ 172)

1) Κω, 2) Χερσόνησου 3) Διρφύων Μεσσαράς 4) Χαλκιδέων 5) Μεγάρων 6) Ελευσίνας 7) Ασπροπύργου 8) Καλλιθέας 9) Παπάγου-Χολαργού 10) Φιλοθέης-Ψυχικού
11) Ζωγράφου 12) Βύρωνα 13) Ηρακλείου Αττικής 14) Κερατσινίου-Δραπετσώνας 15) Σαρωνικού 16) Παλλήνης, 17) Κέρκυρας 18) Κεφαλλονιάς 19) Κομοτηνής 20) Αλεξανδρούπολης 21) Παγγαίου 22) Αλμπωπίας 23) Καλαμαριάς 24) Λαγκαδα 25) Πολυγύρου.

Τι προβλέπει ο Ν 3852/10
Άρθρο 77
Συμπαραστάτης του δημότη και της επιχείρησης

1. Στους δήμους άνω των είκοσι χιλιάδων (20.000) κατοίκων, με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, επιλέγεται, κατόπιν προκηρύξεως που δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα του δήμου, πρόσωπο εγνωσμένου κύρους και εμπειρίας, ως συμπαραστάτης του δημότη και της επιχείρησης. Υποψηφιότητες υποβάλλονται με δήλωση που κατατίθεται στο προεδρείο του δημοτικού συμβουλίου κατά την έναρξη της διαδικασίας επιλογής. Ως συμπαραστάτης του δημότη και της επιχείρησης δεν μπορεί να επιλεγεί αιρετός δήμου, περιφέρειας ή βουλευτής. Ως προς το αξίωμα του συμπαραστάτη του δημότη ισχύουν τα κωλύματα και τα ασυμβίβαστα που προβλέπονται στο άρθρο 14 του παρόντος. Η θητεία του συμπαραστάτη ακολουθεί τη θητεία των δημοτικών αρχών.
2. Η διαδικασία για την επιλογή του συμπαραστάτη πρέπει να έχει ολοκληρωθεί σε αποκλειστική προθεσμία δύο (2) μηνών από την εγκατάσταση των δημοτικών αρχών. Ο συμπαραστάτης του δημότη και της επιχείρησης επιλέγεται με απόφαση η οποία λαμβάνεται με μυστική ψηφοφορία και με πλειοψηφία των δύο τρίτων (2/3) του συνόλου των μελών του δημοτικού συμβουλίου. Αν δεν επιτευχθεί η επιλογή, η ψηφοφορία επαναλαμβάνεται κατά την ίδια ή μεταγενέστερη συνεδρίαση με την ίδια πλειοψηφία. Είναι επιτρεπτή με την ίδια πλειοψηφία και την αυτή διαδικασία η ανάκληση του συμπαραστάτη για πλημμελή εκτέλεση των καθηκόντων του, με ειδικά αιτιολογημένη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου.
3. Ο συμπαραστάτης υποστηρίζεται διοικητικά από τις υπηρεσίες του δήμου, δέχεται καταγγελίες άμεσα θιγόμενων πολιτών και επιχειρήσεων για κακοδιοίκηση των υπηρεσιών του δήμου, των νομικών του προσώπων και των επιχειρήσεών του και διαμεσολαβεί προκειμένου να επιλυθούν τα σχετικά προβλήματα, ενώ είναι υποχρεωμένος να απαντά εγγράφως ή ηλεκτρονικά εντός τριάντα (30) ημερών στους ενδιαφερόμενους.
4. Η υποβολή καταγγελίας ή αναφοράς στο συμπαραστάτη του δημότη και της επιχείρησης δεν αναιρεί τη σχετική αρμοδιότητα του Συνηγόρου του Πολίτη ως ανεξάρτητης αρχής, ούτε τις αρμοδιότητες άλλων ελεγκτικών οργάνων και αρχών, καθώς και του Ελεγκτή Νομιμότητας.
5. Ο συμπαραστάτης του δημότη και της επιχείρησης συντάσσει ετήσια έκθεση. Η ετήσια έκθεση παρουσιάζε-
ται από τον ίδιο και συζητείται στην ειδική δημόσια συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου για τον απολογισμό της δημοτικής αρχής κατά τις διατάξεις του άρθρου 217 του Κ.Δ.Κ., εντός τριάντα (30) ημερών από την υποβολή της. Ο συμπαραστάτης μπορεί επίσης να προβαίνει στη διατύπωση προτάσεων βελτίωσης της δημοτικής διοίκησης και των σχέσεών της με το κοινό, τόσο στο πλαίσιο της ετήσιας έκθεσής του, όσο και επ' ευκαιρία σημαντικών προβλημάτων κακοδιοίκησης που ο ίδιος εντοπίζει. Στην τελευταία αυτή περίπτωση, οι ειδικές προτάσεις του συμπαραστάτη υποβάλλονται στον δήμαρχο και κοινοποιούνται στο δημοτικό συμβούλιο και στον γενικό γραμματέα του δήμου. Τόσο η ετήσια έκθεση όσο και οι ειδικές προτάσεις του συμπαραστάτη αναρτώνται υποχρεωτικά στην ιστοσελίδα του δήμου με φροντίδα των δημοτικών υπηρεσιών.
6. Ο συμπαραστάτης του δημότη και της επιχείρησης λαμβάνει αντιμισθία ισόποση με την αντιμισθία του προέδρου του δημοτικού συμβουλίου. Ως προς την καταστατική θέση και τις ευθύνες του συμπαραστάτη και της επιχείρησης ισχύουν οι σχετικές διατάξεις για τους δημοτικούς συμβούλους.

Άρθρο 179
Περιφερειακός Συμπαραστάτης του Πολίτη και της Επιχείρησης

1. Με απόφαση του περιφερειακού συμβουλίου, η οποία λαμβάνεται με μυστική ψηφοφορία και με πλειοψηφία των δύο τρίτων (2/3) του συνόλου των μελών του, επιλέγεται πολίτης που αποτελεί προσωπικότητα εγνωσμένου κύρους ως περιφερειακός συμπαραστάτης του πολίτη και της επιχείρησης. Η σχετική διαδικασία πρέπει να έχει ολοκληρωθεί σε αποκλειστική προθεσμία δύο (2) μηνών από την εγκατάσταση των περιφερειακών αρχών.
Υποψηφιότητες υποβάλλονται με δήλωση που κατατίθεται στο προεδρείο του περιφερειακού συμβουλίου κατά την έναρξη της διαδικασίας επιλογής. Αν δεν επιτευχθεί η επιλογή, η ψηφοφορία επαναλαμβάνεται κατά την ίδια ή μεταγενέστερη συνεδρίαση με την ίδια πλειοψηφία.
Είναι επιτρεπτή με την ίδια πλειοψηφία και την αυτή διαδικασία η ανάκληση του συμπαραστάτη για πλημμελή εκτέλεση των καθηκόντων του, με ειδικά αιτιολογημένη απόφαση του περιφερειακού συμβούλιου. Ως περιφερειακός συμπαραστάτης δεν μπορεί να επιλεγεί αιρετός δήμου ή περιφέρειας ή βουλευτής. Η θητεία του περιφερειακού συμπαραστάτη ακολουθεί τη θητεία των περιφερειακών αρχών. Ως προς την καταστατική θέση του περιφερειακού συμπαραστάτη εφαρμόζονται αναλόγως τα ισχύοντα για τον πρόεδρο του περιφερειακού συμβουλίου.
2. Ο περιφερειακός συμπαραστάτης υποστηρίζεται διοικητικά από τις υπηρεσίες της περιφέρειας, δέχεται καταγγελίες άμεσα θιγόμενων πολιτών και επιχειρήσεων για κακοδιοίκηση των υπηρεσιών της περιφέρειας, των νομικών της προσώπων και επιχειρήσεων και διαμεσολαβεί προκειμένου να επιλυθούν τα σχετικά προβλήματα, ενώ είναι υποχρεωμένος να απαντά εγγράφως ή ηλεκτρονικά εντός τριάντα (30) ημερών στους διοικούμενους.
3. Η υποβολή καταγγελίας ή αναφοράς στον περιφερειακό συμπαραστάτη δεν αναιρεί τη σχετική αρμοδιότητα του Συνηγόρου του Πολίτη ως ανεξάρτητης αρχής ούτε τις αρμοδιότητες άλλων ελεγκτικών οργάνων και αρχών, καθώς και του Ελεγκτή Νομιμότητας.
4. Ο περιφερειακός συμπαραστάτης συντάσσει ετήσια έκθεση. Η ετήσια έκθεση παρουσιάζεται από τον ίδιο και συζητείται στην ειδική δημόσια συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου για τον απολογισμό πεπραγμένων της περιφερειακής αρχής κατά τις διατάξεις του άρθρου 185 του παρόντος. Ο περιφερειακός συμπαραστάτης μπορεί επίσης να προβαίνει στη διατύπωση προτάσεων βελτίωσης της περιφερειακής διοίκησης και των σχέσεών της με το κοινό, τόσο στο πλαίσιο της ετήσιας έκθεσής του όσο και επ' ευκαιρία σημαντικών προβλημάτων κακοδιοίκησης που ο ίδιος εντοπίζει. Στην τελευταία αυτή περίπτωση οι ειδικές προτάσεις του περιφερειακού συμπαραστάτη υποβάλλονται στον περιφερειάρχη και κοινοποιούνται στο περιφερειακό συμβούλιο και στον εκτελεστικό γραμματέα της περιφέρειας. Τόσο η ετήσια έκθεση όσο και οι ειδικές προτάσεις του περιφερειακού συμπαραστάτη αναρτώνται στην ιστοσελίδα της περιφέρειας με φροντίδα των περιφερειακών υπηρεσιών.
5. Ο περιφερειακός συμπαραστάτης λαμβάνει αντιμισθία ισόποση με την αντιμισθία του προέδρου του περιφερειακού συμβουλίου.
http://www.aftodioikisi.gr/ipoirgeio_esoterikon/12277
Στέλιος Ε. Παππάς
Απάντηση