ΦΟΡΑΤΕ ΠΑΝΤΟΥ ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ ΤΟ ΚΡΑΝΟΣ ΣΑΣ

Θέματα για τη διασφάλιση των δικαιωμάτων των πολιτών στις συναλλαγές τους με τις Δημόσιες υπηρεσίες, γενικής αστυνόμευσης - τροχαίας και σχετικά με τους δημοσίους υπαλλήλους και τους συνταξιούχους.
Απάντηση
ΜΗΤΣΑΚΟΣ
Συγγραφέας
Δημοσιεύσεις: 281
Εγγραφή: Παρ Δεκ 03, 2010 8:03 pm

ΦΟΡΑΤΕ ΠΑΝΤΟΥ ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ ΤΟ ΚΡΑΝΟΣ ΣΑΣ

Δημοσίευση από ΜΗΤΣΑΚΟΣ »

Κράνος – Μύθοι & πραγματικότητες

Έχει πια καταντήσει βαρετό και για πολλούς σπαστικό αλλά ρε παίδες είναι αλήθεια ότι το κράνος μόνο καλό κάνει! Και όμως…! Σχεδόν κανένας δε δίνει σημασία…Η φονική δικαιολογία «έλα μωρέ τώρα σε μένα θα συμβεί…» ζει και βασιλεύει, σε αντίθεση με τα θύματα που καθημερινά θυσιάζονται στο Μολώχ της ασφάλτου! ¨εχουμε φίλους , γνωστούς οι οποίοι σώθηκαν επειδή φορούσαν το κράνος τους και ανθρώπους αγαπημένους που χάσανε τη ζωή τους εξαιτίας του ωχαδερφισμού…Εξάλλου κυκλοφορούν και ένα σωρό φούμαρα γύρω από το κράνος. Ελπίζω να αλλάξετε μυαλά όσοι διαβάσετε τις παρακάτω αράδες…

ΜΥΘΟΣ 1Ος : Τα κράνη προκαλούν τραυματισμούς στον αυχένα και στο κρανίο

ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ 1η :Έρευνες δείχνουν ότι τα κράνη μειώνουν τους τραυματισμούς στο κρανίο και τη συχνότητα σοβαρών τραυματισμών του αυχένα. Τα κράνη ευθύνονται μόνο για 4 στους 100 τραυματισμούς του κρανίου και αυχένα, που είναι συνήθως μικρής βαρύτητας. Η ανάλυση των τραυματισμών δείχνει ότι η χρήση του κράνους είχε ως αποτέλεσμα την προστασία από ένα σοβαρό ή θανατηφόρο ατύχημα, με μόνο αντάλλαγμα μια απλή θλάση ή μωλωπισμό.

ΜΥΘΟΣ 2ος : Τα κράνη μειώνουν την ορατότητα

ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ 2η : Τα κράνη που πληρούν τις προδιαγραφές παρέχουν ορατότητα 210 μοιρών, ποσοστό το οποίο ισοδυναμεί με τη φυσιολογική περιφερική όραση. Στην πραγματικότητα, λιγότερο από 3% της περιφερικής όρασης περιορίζεται από το κράνος. Ακόμη και σε αυτήν την περίπτωση όμως οι περισσότεροι μοτ/τές απλά στρέφουν το κεφάλι τους λίγο παραπάνω αν χρειαστεί, για να ελέγξουν την κίνηση.

ΜΥΘΟΣ 3ος : Τα κράνη μειώνουν την ακουστική οξύτητα

ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ 3η : Ένας μοτ/τής που φοράει κράνος ακούει το ίδιο καλά ή και ακόμη καλύτερα από κάποιον που δε φοράει κράνος. Ο θόρυβος του ανέμου ή της μηχανής είναι ισχυρός και άλλα ηχητικά μηνύματα πρέπει να είναι πιο δυνατά για να ακουστούν από κάποιον που δε φοράει κράνος . Αυτό σημαίνει ότι οποιοσδήποτε θόρυβος- ήχος μπορεί να ακουστεί πάνω από τον αέρα και τη μηχανή χωρίς το κράνος, μπορεί να ακουστεί και αν φοράει κράνος.

ΜΥΘΟΣ 4Ος : Τα κράνη προστατεύουν μόνο μέχρι την ταχύτητα των 20 χ.α.ω , αφού σε αυτήν την ταχύτητα γίνονται οι δοκιμασίες σύγκρουσης.

ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ 4η : Τα καλά κράνη δοκιμάζονται σε αυτήν την ταχύτητα αλλά κατασκευάζονται για να αντέχουν σε μεγαλύτερες ταχύτητες. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με τα αυτοκίνητα. Οι δοκιμασίες σύγκρουσης γίνονται με ταχύτητες 50-56 χλμ/ώρα, οι ζώνες ασφαλείας όμως μας προστατεύουν και σε συγκρούσεις με μεγαλύτερη ταχύτητα.

ΜΥΘΟΣ 5ος : Τα ατυχήματα με μοτ/τες αντιπροσωπεύουν το μικρότερο ποσοστό των ατυχημάτων , αφού οι μοτ/τες αποτελούν το μικρότερο ποσοστό των οχημάτων.

ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ 5η : Οι μοτ/τες αποτελούν στη χώρα μας το 37% όλων των κυκλοφορόντων οχημάτων (επιβατικά, λεωφορεία, φορτηγά…) ενώ τα θανατηφόρα ατυχήματα με μοτ/τες ξεπερνούν το 20% , ποσοστό κατά πολύ μεγαλύτερο σε σύγκριση με άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Επίσης, ο κίνδυνος θανατηφόρου ατυχήματος υπολογίζεται ότι είναι 20 φορές μεγαλύτερος στους μοτ/τές από ότι στους επιβάτες των αυτοκινήτων.

ΜΥΘΟΣ 6ος : Ο νόμος για τη χρήση του κράνους είναι παρέμβαση στην ελευθερία του ατόμου.

ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ 6η. : στην πραγματικότητα η μη χρήση του κράνους δίνει την ελευθερία στο μοτ/στη να ρισκάρει και να παίζει με το θάνατο και την αναπηρία. Μπορούν όμως η κοινωνία και οι οικογένειες των τραυματισθέντων να αντέξουν το τεράστιο οικονομικό , ψυχολογικό και ιατροκοινωνικό κόστος; Πώς μπορούμε να ανακουφιστούμε από τη αιμορραγία που προκαλεί η απώλεια τόσων ζωών; Από τη στιγμή του ατυχήματος η κοινωνία παρέχει ιατρική περίθαλψη , δίνει άδεια από την εργασία για το χρόνο αποκατάστασης της βλάβης και αν ο τραυματισμός προκαλέσει μόνιμη αναπηρία , έχει την ισόβια ευθύνη. Είναι αδιανόητο λοιπόν να κατανοούμε κάποιον που σκέφτεται ότι ένας τέτοιος Νόμος αφορά μόνο αυτόν!

Γνωρίζετε ότι :
• Η κρανιοεγκεφαλική κάκωση είναι η κύρια αιτία θανάτου σε ατυχήματα με δίκυκλα; 80% των μοτοσικλετιστών που σκοτώνονται τελικά σε τροχαίο ατύχημα υπολογίζεται ότι έχουν υποστεί κρανιοεγκεφαλική κάκωση.
• Δικυκλιστές που δε φορούν κράνος έχουν διπλάσιες πιθανότητες να υποστούν κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις σε μία σύγκρουση-πτώση σε σχέση με όσους το χρησιμοποιούν.
• Περισσότερα από 4 στα 5 ατυχήματα με δίκυκλο καταλήγουν σε τραυματισμό ή θάνατο του δικυκλιστή.
• Όταν οι νόμοι για τη χρήση του κράνους δεν εφαρμόζονται , οι θάνατοι από ατυχήματα με δίκυκλα αυξάνονται κατά 20-30%.
• Για κάθε 1,5 χλμ οδήγησης ένας δικυκλιστής κινδυνεύει 16 φορές περισσότερο να πεθάνει σε μία σύγκρουση από ότι ο οδηγός του άλλου οχήματος.
• Όποιος χρησιμοποιεί το κράνος μειώνει τον κίνδυνο ,στο 1/3.

Όταν αγοράζετε κράνος αναζητείστε πάντοτε το αυτοκόλλητο DOT ή SNELL.


ΦΟΡΑΤΕ ΠΑΝΤΟΥ ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ ΤΟ ΚΡΑΝΟΣ ΣΑΣ
Απάντηση