ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΓΕΡΑς 3

Θέματα για τη διασφάλιση των δικαιωμάτων των πολιτών στις συναλλαγές τους με τις Δημόσιες υπηρεσίες, γενικής αστυνόμευσης - τροχαίας και σχετικά με τους δημοσίους υπαλλήλους και τους συνταξιούχους.
Απάντηση
ΜΗΤΣΑΚΟΣ
Συγγραφέας
Δημοσιεύσεις: 281
Εγγραφή: Παρ Δεκ 03, 2010 8:03 pm

ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΓΕΡΑς 3

Δημοσίευση από ΜΗΤΣΑΚΟΣ »

ΑΝΤΙΚΑΝΟΝΙΚΟ ΠΡΟΣΠΕΡΑΣΜΑ
(σχετ.άρθρα 5,12,13,16,17 του Κ.Ο.Κ)
Ως παράβαση -το αντικανονικό προσπέρασμα- θεωρείται πολύ επικίνδυνη αλλά και αρκετά δύσκολη στη βεβαίωσή της. Όταν λέμε αντικανονικό προσπέρασμα εννοούμε κάθε προσπέρασμα σε προπορευόμενο όχημα που δημιουργεί κινδύνους για τους λοιπούς οδηγούς ή που δεν προβλέπεται, εξαιτίας ορισμένων λόγων που ο νομοθέτης έχει ορίσει και έχει λάβει υπόψιν του για να εξασφαλίζεται η ασφάλεια στους δρόμους , είτε σε κατοικημένες περιοχές είτε στο λοιπό οδικό δίκτυο.
Ας δούμε ορισμένες περιπτώσεις που δυστυχώς συναντάμε σχεδόν καθημερινά όσοι οδηγούμε.
Μας κάνουν κατ'αρχάς να αναρωτούμαστε αν κατά λάθος βρεθήκαμε αντί στους δρόμους μας (που όλοι έχουμε βρίσει τουλάχιστον μία φορά λόγω των γνωστών αιτίων), σε μία τέλεια σχεδιασμένη και συντηρημένη πίστα αγώνων αυτοκινήτων, με προδιαγραφές τεχνολογίας αιχμής (υλικά οδοστρώματος που εξασφαλίζουν τέλεια κρατήματα, με ηλεκτρονικά σχεδιασμένες κλίσεις και στροφές).
Μας κάνουν επίσης να αναρωτιόμαστε αν τριγύρω μας κυκλοφορούν πανάκριβα οχήματα (ένα μόνο αμορτισέρ σε ένα απλό Ζastava Yugo που αγωνίζεται σε ειδικές διαδρομές σε Ελληνικούς αγώνες, κοστίζει δώδεκα χιλιάδες ευρώ!!! δηλαδή όσο κοστίζει ένα από τα δεκάδες αυτοκίνητα που κινούνται στους δρόμους μας), τα τέλεια χρηματοδοτούμενα από οικονομικούς κολοσσούς, τα άρτια εξοπλισμένα με τους χιλιάδες ελέγχους ασφαλείας (παθητικής και ενεργητικής) και επιδόσεων μετρημένων σε απειροκλάσματα δευτερολέπτου.
Μας κάνουν ακόμη να αναρωτιόμαστε αν οδηγούν επαγγελματίες (στη νοοτροπία και στη σκέψη) οδηγοί, όταν βλέπουμε ορισμένους να οδηγούν λες και είναι μόνοι τους στο δρόμο!
Δεν είναι λοιπόν, προβλεπόμενο το προσπέρασμα όταν υπάρχει κάθετη σήμανση (όπως επισήμως λέγεται η διπλή συνεχόμενη διαχωριστική γραμμή). Οι παλιοί επαγγελματίες οδηγοί και οι εκπαιδευτές οδηγών στη διάρκεια των μαθημάτων, (μας) έλεγαν ότι η διπλή διαχωριστική γραμμή είναι «τοίχος»!!! Δεν την πατάμε, δεν την «κάνουμε καβάλα», δεν την παραβιάζουμε!!!(πρόστιμο 700Ε)
Δεν προσπερνάμε όταν υπάρχει ειδική κάθετη σήμανση (δηλ. όταν υπάρχει η στρογγυλή πινακίδα με το κόκκινο περίγραμμα & το άσπρο φόντο που απεικονίζει δύο αυτοκίνητα με μαύρο και κόκκινο χρώμα) που συναντάμε κατά κόρον στο δρόμο που είναι ακόμη υπό κατασκευή στα Θέρμα.(πρόστιμο 80Ε)
Δεν προσπερνάμε όταν ο οδηγός του μπροστινού οχήματος έχει ήδη αρχίσει να προσπερνάει τον μπροστινό του! Έτσι, μπορεί και στο αριστερό χαντάκι να βρεθούμε ή πάνω στον μπροστινό μας ή πάνω στο απέναντι αυτοκίνητο που έρχεται αλλά εμείς δεν έχουμε επαρκή ή καθόλου ορατότητα, δε βλέπουμε γιατί έχουμε μπροστά μας το αυτοκίνητο που ήδη προσπερνάει και τότε αρχίζουνε οι ταχυπαλμίες και «σφιγγόμαστε» να μπούμε «σφήνες» για να γλιτώσουμε από τον δρεπανοφόρο ή το νοσοκομείο ή το φαναρτζή ή τον εισαγγελέα.(πρόστιμο 700Ε)
Δεν προσπερνάμε σε διαβάσεις πεζών, σε στροφές, σε γέφυρες (π.χ στη γέφυρα προς το Ντίπι) ή όταν βλέπουμε κάποιο όχημα να έρχεται από το αντίθετο ρεύμα (τρανότατο παράδειγμα τα προσπεράσματα που γίνονται στην κεντρική ευθεία του Παπάδου όταν κάποιος βλέπει ότι ήδη ο απέναντί του προσπερνάει (πρόστιμο 700Ε).
Πριν προσπεράσουμε ελέγχουμε αν μπορούμε να το κάνουμε με ασφάλεια, «βγάζουμε φλας»(το οποίο πρέπει να τονίσω ότι σημαίνει προειδοποίηση για τους άλλους οδηγούς ότι θέλετε να προσπεράσετε), ξαναελέγχετε και τα δύο ρεύματα κυκλοφορίας και μετά προσπερνάτε, δείχνοντας ακόμη μεγαλύτερη προσοχή να κρατάτε τη σωστή απόσταση όταν προσπερνάτε ένα μηχανάκι ή ένα ποδήλατο!!!
Όταν προσπεράσουμε φροντίζουμε να ξαναμπούμε στη λωρίδα μας γρήγορα, χωρίς να εμποδίσουμε άλλα οχήματα και χωρίς να δημιουργήσουμε κινδύνους.
Την στιγμή που προσπαθεί κάποιος να μας προσπεράσει τον αφήνουμε να το κάνει χωρίς να τον εμποδίζουμε και χωρίς να είμαστε εγωιστές όταν δούμε ότι έχει «υποδεέστερο» αυτοκίνητο από το δικό μας..δε γνωρίζουμε άλλωστε αν υπάρχει κατάσταση ανάγκης που κάνει τον οδηγό αυτόν να βιάζεται, άσχετα αν καμία ανάγκη, καμία προτεραιότητα και τίποτε στον κόσμο δεν πρέπει να δημιουργεί κίνδυνο όταν οδηγούμε. Άλλωστε, μη ξεχνάτε πως όλες οι αποστάσεις που έχουμε να διανύσουμε το νησί μας είναι πολύ μικρές για να κερδίσουμε τόσο χρόνο όσο «να προλάβουμε».αυτή την αρρωστημένη νοοτροπία που έχουμε εδώ στην Ελλάδα, που στέλνει «αδιάβαστους» πολλούς.
Τονίζω λοιπόν και επαναλαμβάνω ότι "το ατύχημα Δ Ε Ν Ε Χ Ε Ι Ω Ρ Α Ρ Ι Ο!!!" Να έχετε τη σωστή νοοτροπία όταν οδηγείτε, να προσέχετε και αναρωτηθείτε " 5.000.000 Έλληνες πιστεύουν ότι οδηγούν σωστά και πάντα φταίει "ο΄αλλος". Συνολικά στην Ελλάδα οδηγούν 5.000.000 Έλληνες. ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΛΟΙΠΟΝ "Ο ΑΛΛΟΣ";;;
Απάντηση